Om det är någonting som kan anses vara signifikant för 2000 talet är det buteljerat vatten. Det är en stor marknad som hela tiden expanderar. Parallellt med detta växer nya trender fram vilka går ut på att minimera onödig produktion. Den hållbara aspekten är någonting som i viss utsträckning genomsyrar många av de beslut som tas både i hemmet och kommersiellt. I fråga om profilprodukter har detta bland annat visat sig genom utbudet återvunnet material i produkterna. Vidare finns en stor efterfrågan på vattenflaskor vilka man snabbt och enkelt kan fylla på själv. Det minskar behovet av att köpa nya flaskor på daglig basis, samtidigt som det ger företag en bra möjlighet att nå ut med sitt varumärke.
Vattenflaskor som profilreklam
Som alltid när det gäller profilreklam, gäller det att hitta produkter som uppskattas och används frekvent. Det är när man hittar dessa artiklar som varumärket kan uppleva ringar på vattnet. Den som har med sig en vattenflaska med företagets namn eller information, sprider vidare densamma till människor i närheten. Att välja vattenflaskor med hög kvalitet är därför avgörande. En engångsflaska har naturligtvis också sin effekt, men det går att vänta sig betydligt större genomslagskraft av en produkt som används flera gånger om!
Här finns information om profilprodukter och vattenflaskor som kan användas som del i den marknadsföring som genomförs av företaget.
En av de produkter som är unik i sin stil, är en sportflaska med förvaringsutrymme. Detta är perfekt både på gymmet och under promenader. I facket som gjutits i flaskan kan man förvara såväl kontanter som nycklar. Genom att ha saker på samma ställa minskar risken att man förlägger någon av dessa. Att flaskan dessutom rymmer 750 ml. och är modern i sin design är vidare någonting som bidrar till dess popularitet och spridning.
För den som vill satsa på en alltigenom miljövänlig variant finns även vattenflaskor som tillverkats av sockerrörsetanol. I och med att det rör sig om profilprodukter kan man naturligtvis också förse dessa flaskor med snygga tryck och budskap. Allt för att man skall kunna nå ut med sitt varumärke. I dagsläget finns det många som jobbar med sin marknadsföring med hjälp av profilprodukter. Genom att se till att man kan erbjuda någonting om uppskattas och återanvänds, kan man öka effekten av dessa satsningar avsevärt. Via sidan vi länkar till finns även information om volymer och egenskaper hos dessa produkter.